FÖRSTA-INLÄGGET-2010

Först och främst måste jag säga GOTT NYTT ÅR! Hann aldrig göra det innan nyår, så det får bli nu i efterskott. Hade ni en kul nyårsafton?
Min började med middag hemma med familjen, mormor och birgitta, supergod mat, hummer till förrätt, oxfilé med risotto till huvudrätt och nån glass/bär bakelse till efterrätt. Sen gjorde jag iordning mig - smink, locka håret, och kläderna, fick skjuts sen hem till Johanna och Emelie där vi satt och förade lite och hade lite beslutsångest, antlingen hornstull eller älvsjö. Det blev festen i Älvsjö, väldigt trevligt! Sen blev det tolvslaget, alla rusade ut beredda med skumpan och sen kramkalas med alla under fyrverkerierna.

Nån timme senare får Emelie för sig att hon vill åka till Hornstull för att träffa sin vän som hade fest där, fick skjuts dit och redan i porten borde vi ha vänt eftersom vi inte kom in, men sen komvi in iaf på nått sätt, tog hissen upp till rätt våning och knackade på, en dansk öppnade, vi fattade inget, lägenheten var släckt och jag och johanna skulle bara låna toan och så tänkte vi dra sen, när vi kommer ut från toan möts vi av en mormor, smal som en sticka, vitt hår och rosa morgonrock (den hemska synen kommer förfölja mig länge!), haha oj så rädda vi blev, sprang där ifrån och fick skjuts tillbaka till den första festen. Där stannde vi till typ halv fyra sen gick vi hem med klackar i snön, haha. Summan av kardemumman är iallafall att mina tidigare nyårsaftonar alltid har slutat i kaos, så är ändå ganska nöjd med denna års sista dag!

Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0