TRIP-TO-GOTLAND

Hallå där! Nu har jag precis vaknat upp här i Johannas lägenhet i Visby. Resan till Gotland var one of a kind typ, eftersom min buss var försenad missade vi tåget som vi hade tänkt ta till nynäshamn men som tur var hade vi räknat med ifall vi missade den så hinner vi ändå med nästa innan båten skulle gå. På tåget fick vi sällskap av ett fyllo som ville prata men vi ville sova. Vi hann med färjan men jag tror vi var de sista som gick på, haha.
Emelie somnade i fönstret och jag satt och läste tidningar och lyssnade på musik hela resan. Väl framme 00.30 tänkte vi ta en taxi men ingen svarade (!) så det var bara att börja promenera. Lyckades ramla två gånger rakt på svanskotan med hela packningen på ryggen, ajaj. När vi kom fram satt vi och pratade med Johanna lite och sen somnade vi runt två kanske.
Jag och Emelie var så sjukt trötta så vi vaknade inte förens ett på dagen sen. Då hade Johanna redan gått till skolan  för länge sen. Vi gick ner på stan och kollade lite i affärerna tills J slutade, då gick vi och fikade tillsammans. Sen hade hela dagen gått så vi gick och handlade mat och vin och sen gick vi hem och började laga, paj fick det bli. Den vart god men hade antagligen blivit godare om vi inte använt fryst spenat, för det typ smälte i ugnen och blev vattnigt! Sen tog vi det bara lugnt och kollade på ett par filmer. Mys :)

Idag vet vi inte riktigt vad vi ska göra, det är rätt så dött här på gotland på vintern.

Puss Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0